Categorii
blog

Facebook a lansat serviciul de plată digitală prin WhatsApp

WhatsApp și-a lansat serviciul de plăți digitale în Brazilia, deoarece aplicația de mesagerie valorifică popularitatea sa pe piețele emergente.

Această mișcare vine pe măsură ce compania-mamă, Facebook, promovează planurile de a aduce mai mult comerț electronic pe platformele sale.

WhatsApp Pay le permite utilizatorilor să își trimită bani unul altuia gratuit sau să facă cumpărături de la întreprinderile mici.

În ianuarie, directorul executiv Mark Zuckerberg a prezentat planurile de a oferi serviciul în India, Indonezia și Mexic.

În timp ce plățile de la persoană la persoană vor fi gratuite, întreprinderile mici vor trebui să plătească o „taxă de procesare pentru a primi plățile clienților”, a declarat blogul.

WhatsApp are 120 de milioane de utilizatori în Brazilia, ceea ce face țara a doua cea mai mare piață după India.

Compania a testat deja serviciul de plată în India, unde are 400 m de utilizatori.

Totuși, eforturile firmei de a lansa WhatsApp Pay în India au fost menținute timp de doi ani de către autoritățile de reglementare.

În aprilie, Facebook a anunțat că a cumpărat o parte de 10% din grupul indian de telecomunicații Reliance Jio pentru 5,7 miliarde de dolari (4,5 miliarde de lire sterline). Acordul acesta îi oferă lui Facebook un aliat puternic, Mukesh Ambani, care este cel mai bogat om din Asia.

Cele două companii intenționează să se concentreze pe un parteneriat cu noua platformă de comerț electronic, JioMart, lansată de Jio.

Luna trecută Facebook a investit o sumă nedezvăluită în aplicația Gojek, bazată pe ride-hailing.

Firmele vor folosi legătura pentru a extinde serviciul de plăți digitale Gojek GoPay.

Facebook a cumpărat WhatsApp pentru aproximativ 20 miliarde de dolari în 2014. În februarie, serviciul de mesagerie a spus că are peste 2 miliarde de utilizatori din întreaga lume.

Categorii
blog

Cum își aleg brandurile influencerii după pandemie?

Știm cu toții unul. Un superstar Youtube. Un model de pe Instagram. Un blogger la modă. Influencerii au toate formele și dimensiunile, iar posibilitățile digitale cresc; această ramură a publicității autohtone este din ce în ce mai populară printre marile branduri. Pe această piață mare de influenceri digitali, se așteaptă mari greșeli. Un mesaj nepotrivit, transmis fanilor, poate face mult mai mult rău decât bine. Prin urmare, alegerea unei persoane care să reprezinte un brand necesită o selecție și o cercetare atentă. 

Dar oare cum va fi această piața a influencerilor după ce mai multe business-uri au fost afectate de COVID19?

A picture containing person, sitting, small, woman  Description automatically generated

Iată câteva aspecte importante pe care marile branduri le iau în considerare când își aleg influencerul:

1. CRITERII DE INFLUENȚĂ:

Influencerii sunt de obicei specializați într-un anumit domeniu/categorie. Categoriile standard precum moda, mâncare, gadget etc. pot fi de ajutor, însă definirea altor criterii pentru influenceri ajuta la crearea unui impact puternic. 

Să presupunem că un brand oferă un anumit aparat de bucătărie pe care dorește să îl revizuiască un blogger. Cel mai probabil ar fi un blogger culinar, dar trebuie să se asigure că acest blogger are o bucătărie destul de mare pentru a avea spațiu pentru ea pe blatul de bucătărie. 

2. BUGETUL:

Un avantaj este că influencerii sunt adesea mult mai ieftini decât o agenție tradițională pentru producere de conținut. Dar aici mai sunt câteva variabile în joc. Mulți consideră influencerii scumpi și preferă să bage bani intr-o campanie de Ads. Depinde de fiecare ce își dorește mai mult.

3. ISTORICUL:

Companiile se vor interesa de istoricul influencerului ales. Nu vor alege o persoană ce promovează obscenități sau care a avut probleme cu legea în trecut. De asemenea contează și ce limbaj/postura are în general acel influencer. O companie nu dorește să aibă un reprezentant care să le creeze o imagine proastă.

Greșeli făcute de influenceri 

Deși influencerii pot avea o groază de colaborări, acestea pot dispărea la cea mai mică greșeală, brandurile nedorind să își piardă profitul din cauza unui cuvânt spus greșit de către un vlogger/blogger.

Ca exemplu îl putem da pe Alexandru Bălan, cunoscut pe YouTube sub numele de Colo. Acesta este un youtuber cu aproape un milion de abonați, care este cercetat de Poliția Capitalei, după ce a instigat la viol într-unul dintre clipurile postate de el online.

A person in a black shirt  Description automatically generated

În termeni obsceni, tânărul de 28 de ani descrie modul în care ar agresa o minoră de 16 ani.

Videoclipul a declanșat un val de indignare pe rețelele sociale, iar psihologii atrag atenția că acest limbaj periculos, fiind urmărit de mulți copii și adolescenți.

Brandurile care aveau colaborări cu Colo s-au retras imediat ce povestea a devenit virală, nedorind afectarea imaginii companiei.

De aceea este extrem de important tot ceea ce spune un mare influencer online. Aceștia au puterea de a modela personalități fragile și pot da foarte ușor de probleme daca au un limbaj/comportament neadecvat.

Noi credem că trendurile în mediul online se vor schimba după pandemia aceasta iar brandurile se vor găndi să aleagă microinfluencerii sau influencerii care au un public cât mai targetat. Foarte multe branduri au colaborat cu diverși influenceri care aveau un public larg de urmăritori dar ROI-ul nu a fost așa de mare cum se așteptau. Noi consideram că brandurile ar trebui să puna mai mult accent pe publicul tintă și conținutul original pentru a avea o rata de conversie mult mai mare campaniilor lor.